Webbentré

Boka demo

Fyll i formuläret under så kontaktar vi dig inom kort

Enkel ingång via webben – Aurora teleQ Webbentré

Aurora Innovation har hjälpt verksamheter att öka sin tillgänglighet i över 20 år. Genom Aurora teleQ automatiseras kommunikationsflödet mellan patient och vård och vi skapar en enklare vardag för både vårdpersonal och personer i behov av vård. Aurora teleQ erbjuder många kommunikationskanaler såsom telefon, sms, chatt och videosamtal och systemet är skalbart och skräddarsys efter verksamhetens behov.

Nu kan patienten boka tider och göra enklare ärenden när som helst via webben

Nu finns även möjligheten att erbjuda kontakt med vårdenheten via webben. Med hjälp av Aurora teleQ Webbentré kan patienten nå vården när som helst på dygnet och själv genomföra enklare ärenden, som att boka en tid för återuppringning eller videosamtal, lämna återbud och andra meddelanden eller lämna begäran om att förnya recept.

Webbentrén ger samma möjligheter att utföra ärenden som en telefonkontakt och är lätt att använda för patienter som föredrar att kommunicera skriftligt med vården.

Fördelar både för patienter och vårdpersonal

För patienten innebär detta många fördelar. Webbentrén är alltid tillgänglig och patienten kan kontakta vårdmottagningen på en tid som passar, något som ökar upplevelsen av hög tillgänglighet och service. Den möjliggör kontakt med vården även för den som har en hörselnedsättning eller befinner sig i en bullrig miljö och det kan upplevas som enklarare att välja tider, lämna information och svara på frågor utan tidspress.

Alla ärenden samlas i Aurora teleQ vilket även förenklar för vårdpersonalen som arbetar i sitt ordinarie gränssnitt och inte påverkas av att patienten fått ytterligare en ”väg in” till vården.

I Aurora teleQ Webbentré kan vårdenheten skapa frågor som visas i fomuläret som patienten fyller i. Eftersom dessa frågor går att skräddarsy kan mottagningen bestämma vilken information patienten ska lämna i samband med bokning av återuppringning eller annan kontakt. Härigenom ges mottagningen ytterligare möjlighet att hantera sina ärenden effektivt.

Bokningsfunktionen är enkel att tillgängliggöra för vårdenheten. Ett ”webbformulär” adderas på hemsidan där den vårdsökande väljer en lämplig dag och tid för att bli uppringd/kontaktad (utifrån verksamhetens eget schema), anger sina kontaktuppgifter samt eventuell ytterligare information som mottagningen valt att fråga efter. När all information är ifylld skapas ett ärende i Aurora teleQ. Verksamheten kan ange vilka fält som är tvingade eller ej.

Har du en fråga?

Har du en allmän fråga så använd gärna formuläret till höger, gäller din fråga försäljning, partners eller support välj detta formulär istället